لینک ها برای موتورهای جستجوگر چه معنایی دارند؟

می توان گفت، موتورهای جستجوگر به دو روش از لینک ها استفاده می کنند:

برای یافتن وب سایت ها و صفحات جدید

برای تصمیم گیری دربارۀ رتبه بندی یک سایت

زمانی که موتورهای جستجوگر وب سایت ها را شناسایی می کنند، می توانند محتوای آن صفحات را استخراج و به ایندکس خود اضافه کنند. به این ترتیب، آنها می توانند تصمیم بگیرند آیا یک صفحه کیفیت لازم برای رتبه بندی در کلمات کلیدی مرتبط را دارد یا خیر؟ (گوگل یک ویدئوی کوتاه در مورد این موضوع تهیه کرده که روند کار را در آن به طور کامل توضیح داده است). هنگامی که موتورهای جستجوگر در این باره تصمیم می گیرند، تنها به محتوای صفحه دقت نمی کنند، بلکه تعداد لینک هایی که به سایت اشاره دارند و کیفیت آن لینک ها برایشان اهمیت دارد. در کل می توان گفت، هرچه تعداد لینک های شما در وب سایت های معتبر بیشتر باشد، رتبۀ وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود.

لینک ها به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو و رتبه بندی سایت، همان عواملی هستند که به گوگل اجازه دادند بازار موتورهای جستجوگر را در دهۀ 90 احاطه کند.

اندازه گیری خوشه ای عوامل موثر در رتبه بندی سایت

معمولاً اگر همۀ عوامل رتبه بندی وب سایت به شکل برابر موثر باشند، اعتبار و کیفیت لینک های دریافتی صفحات، رتبه بندی وب سایت را تعیین می کنند. به این ترتیب، با تغییرات اخیر گوگل به خصوص آپدیت های پنگوئن و ظهور Google+، به نظر می رسد تاثیر بک لینک ها تا حدی کم شده و تاثیرات شبکه های اجتماعی جایگزین آن شده است.

وب سایت تخصصی علم اطلاعات و دانش شناسی لینک ,سایت ,بندی ,رتبه ,موتورهای ,جستجوگر ,رتبه بندی ,موتورهای جستجوگر ,تعداد لینک ,توان گفت، ,برای موتورهای ,برای موتورهای جستجوگر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

raha پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان تجهیزات ساختمانی هیراد مجله خبری طراحی و سئو وب ساب | دانلود زیرنویس فارسی فیلم و سریال ورزش 97 طبیعت طریقت سایت بازار تبلیغات هوشمند ایران فلزیاب کرمانشاه